Monday 17 June 2013

Kanak kanak 8 Tahun Miliki Rambut Sepanjang 91,4 cm



Bohdana dan rambutnya (Foto: Daily Mail)

OLD STREET - Seorang kanak2 perempuan bernama Bohdana Stotska, mempunyai rambut sepanjang 91,4 cm. Rambut panjangnya kanak2 berusia lapan tahun ini hampir mengalahkan tinggi badannya.

Bohdana memanjangkan rambutnya ini kerana terinspirasi oleh sebuah dongeng tentang Rapunzel. "Saya suka rambut saya dan saya memutuskan untuk membiarkannya tumbuh ketika saya berusia empat tahun," kata Bohdana, seperti dikutip dari Daily Mail, Senin (17/6/2013).

Kanak2 cantik ini memerlukan masa hampir dua jam untuk menyisir rambutnya sendiri. Sang ibu, Olga Stotska menghabiskan setengah jam sehari untuk membantu menyisir dan menguncir rambut putrinya itu agar tidak kusut.

Namun, tugas yang paling sukar Olga adalah ketika harus mencuci rambut putrinya itu setiap 10 hari sekali dengan syampu penguat rambut dan memakan masa hampir dua jam. Olga, yang berpindah ke London dari Ukraine September silam ini, berkata bahawa dirinya tidak pernah menggunakan bahan kimia untuk merawat rambut putrinya ketika masih bayi.

"Kami tidak menggunakan bahan kimia ketika dia masih bayi. Tapi saya membiarkannya kering secara semulajadi. Namun, beban terbesar adalah waktu saya," kata Olga.

Kerana rambut panjang yang dimiliki Bohdana dia menjadi popular di sekolahnya.

"Rambut panjang Bohdana itu membuat dia sangat popular di kalangan rakan-rakan di sekelasnya. Bohdana sangat ingin menjadi popular dan menjadi pusat perhatian, "ungkap wanita yang berusia 39 tahun ini.

Olga, yang tinggal di Old Street ini percaya panjang rambut Bohdana akan segera melampaui tinggi badannya, kerana dia tidak mahu memotong rambutnya itu.

"Rambutnya tumbuh lebih cepat daripada dia. Tinggi Bohdana bertambah satu sentimeter per bulan, tapi panjang rambutnya tumbuh lebih cepat, "jelasnya wanita yang bekerja sebagai bank ini.

* Sumber okezone.com

0 comments:

My Paradise68 Archive

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More