Friday 30 August 2013

56 Tahun Merdeka Malaysia Ku


Assalamualaikum..

Salam kemerdekaan dari Saya Anak Malaysia.. Pejam celik pejam celik dah 56 tahun berlalu rupanya saat pertama kali laungan MERDEKA berkumandang dulu.. Meniti masa 56 tahun tu pasti terlalu banyak perit getir yang terpaksa ditempuhi oleh mereka golongan terdahulu untuk memperjuangkan kemerdekaan ini kan. Bebas dari dijajah kuasa besar seperti British, Jepun, Portugis, Belanda, Komunis.. yang akhirnya kita generasi hari ni menikmati kemerdekaan dan kemajuan negara.

Tema Hari Kemerdekaan Ke 56 2013 "Malaysiaku Berdaulat Tanah Tumpahnya Darahku" satu tema yang sangat bersesuaian untuk memberi kesedaran kepada rakyat Malaysia supaya terus mengekalkan keamanan dan kesejahteraan bumi Malaysia kita ini.

Selaku generasi muda, kita lah yang akan memacu negara ini di hari mendatang. Dan pastinya kemajuan, kenikmatan dan keharmonian negara tidak dapat dimiliki tanpa kerjasama, tanggungjawab, dan keprihatinan semua pihak. Sama-samalah kita pelihara Tanah Tumpah Darah Malaysia kita.. Bersyukurlah dengan apa yang kita nikmati hari ni, kekalkan yang baik dan tambah nilai untuk menjadi yang lebih baik.

Salam Kemerdekaan ke 56 untuk semua rakyat Malaysia.. MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!


"Dan janganlah kamu berbuat kerosakan dibumi sesudah Allah menyediakan kebaikan padanya, dan berdoalah kepadaNya dengan perasaan bimbang dan penuh pengharapan. Sesungguhnya Rahmat Allah itu dekat kepada orang yang berbuat baik"
-(al-Araaf, 55-56)

- See more at: http://babyaimacomel.blogspot.com/2013/08/56-tahun-merdeka-malaysia-ku.html#sthash.xBMbBaAS.dpuf

0 comments:

My Paradise68 Archive

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More