Sunday 4 May 2014

Sari Yanti

FIZA dan Adam sudah pun bercerai. Selesai satu babak teka-teki. Sekarang tunggu kes cerai Sari Yanti dengan suaminya, Mohd. Eddy Casmady pula. Maksud Diva tunggu di sini ialah tunggu perkembangan berita, bukan tunggu dan minta cepat-cepatlah Sari bercerai.



Rasanya ini bukan kali pertama Diva cakap pasal Sari nak bercerai, rasanya dah masuk kali kedua atau ketiga. Kalau ikutkan hati, nak saja Diva pergi bisik kat telinga Sari, nak tanya apa dah jadi sampai kena bercerai.
Alih-alih, daripada Sari yang failkan permohonan cerai, dia pula kena failkan satu lagi kes bagi membantah dakwaan nusyuz dan kembali taat yang difailkan oleh suami ke atasnya.
Rasanya agak rumit juga kes Sari ini. Yang nak bercerai dia, bukan suami. Jadi, sebelum masuk bicara kes cerai, kena hadap dulu kes nusyuz dan kembali taat. Ikut senang cakap, isteri yang nusyuz ialah isteri yang derhaka. Masya-Allah, minta dielakkan jangan sampai jadi begitu.
Diva harap, semoga Sari dan Eddy akan menemui sepakat yang baik-baik. Kalau betul nak bercerai, bercerailah dengan cara baik. Diva pun tak marah atau bengang kalau Sari tak nak mengulas kes cerai dan nusyuz di mahkamah. Yelah, kes cerai ini sedikit sebanyak agak memalukan. Tapi apa nak buat, setiap yang berlaku mesti ada sebab. Sari pun mesti ada sebab nak bercerai. Jadi kena hadaplah bila disoal wartawan, berdepanlah realiti secara bijak.
Diva: Simpati dengan nasib malang seorang teman wartawan, keretanya hilang kena kebas depan sekolah.

0 comments:

My Paradise68 Archive

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More