Monday 8 July 2013

Anak Perempuan Dikurung Ibunya Dalam Almari Selama 2 Tahun


  
  
(c) nydailynews
 
Dua tahun lalu, ada kejadian miris yang menunjukkan bagaimana seorang ibu boleh bersikap kejam pada anak kandungnya sendiri. Seorang anak perempuan berusia 3 tahun ditemui dalam keadaan hampir meninggal setelah terkurung 2 tahun dalam almari. Sekarang anak itu sudah berusia 5 tahun, berat badannya di bawah normal akibat efek perlakuan buruk ibu kandungnya.

Dilansir dari web nydailynews.com, kisah tentang Georgia belum berakhir. Dua tahun lalu, berita mengenai Georgia yang dikurung salam 2 tahun oleh ibunya sendiri menjadi kes yang hangat. Ketika itu Georgia ditemui hampir meninggal terkurung dalam almari, keadaannya sangat menyedihkan, dengan tulang yang hanya terbungkus kulit. Alasan sang ibu menyiksa puterinya, kerana Georgia mirip dengan suaminya.
Asusena Marie Gonzales (c) nydailynews 
Asusena Marie Gonzales (c) nydailynews
Setelah kes tersebut, Asusena Marie Gonzales, ibu kandung Georgia mendapat hukuman penjara hingga tahun 2031. Georgia dirawat di rumah sakit berbulan-bulan lalu diambil oleh keluarga angkat yang memperlakukannya lebih baik. Dari keluarga barunya, Amanda dan Clint Lile, Georgia tumbuh menjadi anak perempuan yang lebih sihat dan ceria. Meskipun begitu, berat badan Georgia ketika ini hanya 8.6 kg sebagai efek samping akibat malnutrisi beberapa tahun lalu.
(c) nydailynews 
(c) nydailynews
Dalam satu acara di Channel 4, Georgia menceritakan pengalamannya ketika dikurung dalam almari. "Saya tinggal dengan Maria (ibu kandungnya), dan dia jahat, dia mengunci saya dalam almari. Saya tidak diberi makanan, air atau apapun untuk makan dan minum. Saya hanya boleh tidur dan tidak pernah keluar (dari almari)," ungkap Georgia. Mengenai ayah dan ibu angkatnya, Georgia merasa lebih bahagia. "Keluarga ini sangat baik padaku. Saya sangat menyayangi ibu dan ayah," lanjutnya.

Dari keluarga barunya, Georgia sudah masuk TK dan sudah boleh membaca. Gadis kecil ini mengatakan dia sangat suka membaca Dr Seuss. "Dia adalah keajaiban kecil untuk kami," ujar Amanda Lile, ibu angkat Georgia.
Vemale.com

0 comments:

My Paradise68 Archive

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More